REGULAMIN ZAKUPÓW W SKLEPIE ROOKS.PL
Podmiotem prowadzącym sprzedaż w sklepie ROOKS.PL jest firma: Auto Partner S.A.
ul. Ekonomiczna 20, 43-150 Bieruń
NIP: 634 001 10 17
REGON: 276249079
KRS: 0000291327
Sąd Rejonowy w Katowicach
Kapitał zakładowy: 13 012 500 PLN
GIOŚ nr rej.: E0022722BW
zwana dalej Sprzedającym, bądź Auto Partner.
Auto Partner jest jednocześnie właścicielem marki ROOKS.
Najwyższe standardy obsługi klienta ROOKS
- Produkty marki ROOKS przeznaczone są do pracy w warunkach największych obciążeń mechanicznych i najwyższej intensywności użytkowania w przemyśle oraz serwisie. Wysoko gatunkowe materiały i rozwinięte technologie produkcji narzędzi ROOKS gwarantują skuteczną i profesjonalną pracę.
- Produkty marki ROOKS posiadają gwarancję: 24 lub 12 miesięcy. Długość gwarancji opisana jest przy każdym produkcie w kartotece produktu, a także w katalogu online i jest uzależniona od rodzaju produktu.
- Produkty pozostałych marek oferowanych w sklepie ROOKS.PL mają 12 miesięcy gwarancji i jest ona wskazana w karcie produktu.
- Każdy klient ma możliwość zwrotu zakupionych i nieużywanych produktów ROOKS oraz innych marek, kupionych w sklepie rooks.pl w okresie do 14 dni od dnia wydania (zgodnie z ustawą z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny Dz.U. Nr 22, poz. 271 ze zm.). Koszt zwrotu pokrywa klient.
- Serwis ROOKS znajduje się pod adresem: Centrum Techniczne Rooks ul. Wrocławska 1, 55-040 Domasław.
Zasady zakupów
- Znajdź interesujące Cię produkty korzystając z katalogu online oraz wyszukiwarki produktów.
- Dodaj wybrane produkty do koszyka zamówień.
- Wejdź do koszyka zamówień i wypełnij formularz zamówienia uzupełniając dane potrzebne do sprzedaży i wymagane w formularzu. Możesz się zarejestrować na stałe lub dokonać zakupu jednorazowo, bez potrzeby rejestracji.
- Wybierz rodzaj płatności: przelew - przedpłata, płatność kartą za pośrednictwem przelewy24.pl lub płatność za pobraniem.
- Po zatwierdzeniu zakupu otrzymasz maila z potwierdzeniem zamówienia. Następnie w kolejnym mailu otrzymasz fakturę z danymi do płatności.
- Po otrzymaniu zapłaty Sprzedawca wyśle Ci zamówiony towar.
- Złożenie i zaakceptowanie zamówienia jest jednoznaczne z zaakceptowaniem regulaminu sklepu ROOKS.PL.
- Towar ze statusem „na zamówienie”, który włożysz do koszyka, wymaga potwierdzenia dostępności i terminu realizacji przez Sprzedawcę.
- Zasady współpracy ze sklepami i hurtowniami zostaną określone na podstawie indywidualnych umów handlowych.
Rodzaje płatności
- Przedpłata całości kwoty powinna być wpłacona na konto bankowe Auto Partner SA. Numer konta: 66 1050 1214 1000 0022 1255 6019
- Za pobraniem - przy odbiorze towaru gotówką kurierowi.
- W przypadku zwrotu towaru przez Kupującego Sprzedawca dokona zwrotu pieniędzy w terminie 7 dni od otrzymania towaru zgodnego z umową. Zwrot pieniędzy nastąpi na konto bankowe, z którego dokonano przelewu lub które wskaże klient płacący za pobraniem.
- Zasady rozliczeń ze sklepami i hurtowniami oparte są o odrębne umowy.
Dostawa towaru i zwrot towaru
- Dostawa towaru odbywa się za pośrednictwem firmy kurierskiej DPD.
- Koszty dostawy przesyłek do 30 kg wynoszą odpowiednio:
- za pobraniem 20 zł
- z przedpłatą 15 zł
Dla zamówienia powyżej 300,00 zł brutto dostawa gratis
- Informacja o koszcie transportu jest podawana również w Koszyku przy zamówieniu.
- Wysyłki towaru realizowane są w dzień roboczy następujący po dniu potwierdzenia zamówienia (jednoznaczne z potwierdzeniem wpływy środków na konto sprzedawcy).
- Dostawa towaru trwa od 24 do 48 godzin licząc od momentu odbioru towaru przez firmę przewozową.
- Towary cięższe niż 30 kg i o dużych gabarytach przewożone będą na paletach do 600 kg, przez firmę spedycyjną. Spedytor może oczekiwać od kupującego zwrotu palet transportowych lub palet zastępczych, takich samych jak palety użyte w dostawie.
- Zwrot towaru odbywa się za pomocą formularza zwrotu i odstąpienia od umowy dostępnego na stronie ROOKS.PL.
- Zwrot towaru jest możliwy do 14 dni od daty zakupu wpisanej w dokumencie zakupu. Co oznacza, że 14-go dnia należy dostarczyć zwracany towar do magazynu Sprzedawcy.
- Odstąpienie od umowy: konsument musi wypełnić i podpisać załączony do produktu formularz odstąpienia od umowy oraz wysłać go na adres sprzedawcy lub na maila: zamawiam@rooks.pl
WZÓR ODSTĄPIENIA OD UMOWY
………………..……………………………..
(miejscowość, data)
imię i nazwisko, adres konsumenta
…....................................................
……………………………................
sprzedawca i adres do odesłania towaru:
Auto Partner SA ul. Ekonomiczna 20, 43-150 Bieruń
Ja, niżej podpisany/a, korzystając z ustawowego prawa odstąpienia od umowy zawieranej poza lokalem przedsiębiorstwa, w terminie do 14 dni od wydania towaru, niniejszym oświadczam, że odstępuję od umowy sprzedaży zawartej w dniu………………….................................................., dotyczącej produktu o numerze: .....………………………………..., towar otrzymano dnia................................., na podstawie dokumentu zakupu o numerze: …...............................................................................................................
…………………………………………
Data i podpis
- Zwrot odbywa się na koszt kupującego.
- Zwrot może dotyczyć jedynie towaru nieuszkodzonego i nieużywanego z nienaruszonymi opakowaniami jednostkowymi. Towar musi pochodzić bezpośrednio od Sprzedawcy i niezbędne jest dołączenie do towaru oryginalnego dowodu zakupu.
- Sprzedawca każdorazowo przeprowadzi inwentaryzację zwracanego towaru, na podstawie której określi czy zwrot odbywa się zgodnie z umową. Jeżeli tak, wówczas w ciągu 7 dni roboczych odda pieniądze kupującemu.
- Jeżeli towar jest niezgodny z umową, uszkodzony lub używany, wówczas Auto Partner nie przyjmie zwrotu i nie zwróci pieniędzy kupującemu, tylko prześle drogą elektroniczną dokument inwentaryzacyjny.
- Sprzedawca nie przyjmuje żadnych przesyłek za pobraniem.
- W przypadku niezgodności towaru z umową klientowi przysługują uprawnienia zgodnie z ustawą z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz.U. Nr 141, poz. 1176 ze zm.).
- Niezgodności w dostawie towaru należy zgłosić do Auto Partner za pomocą formularza dostawy towaru, dostępnego na stronie ROOKS.PL lub poprzez wysłanie na adres Sprzedawcy pisemnego zawiadomienia
- Przy zgłoszeniu niezgodności w dostawie pomocne są następujące procedury ujęte w formularzu zgłoszeniowym:
- Podanie wagi całej przesyłki z podziałem na paczki
- Podanie numeru przesyłki oraz nazwiska kuriera
- Podanie numeru dowodu zakupu
- W przypadku uszkodzonych paczek, wykonanie zdjęć przesyłki – zdjęcia zewnętrzne paczek (każdej osobno) oraz zdjęcia niezgodnego, uszkodzonego lub wadliwego towaru (po jednym do każdej niezgodnej pozycji). Zdjęcia należy umieścić w formularzu zgłoszenia niezgodności.
Gwarancja i serwis:
Sprzedawca udziela gwarancji na asortyment marki ROOKS wg poniższego opisu:
- 24 MIESIĄCE: na większość narzędzi ręcznych z wyłączeniem poniższych,
- 12 MIESIĘCY : narzędzia pneumatyczne, elektryczne i pomiarowe oraz urządzenia do wyposażenia serwisu samochodowego .
- Konsumenci indywidualni mogą korzystać również z rękojmi sprzedawcy, która wynosi 24 miesiące od daty zakupu wskazanej na paragonie zakupu; rękojmia dotyczy całości asortymentu dostępnego w sklepie rooks.pl, który został zakupiony rzez konsumenta indywidualnego na paragon.
- Każdy produkt ma opis dotyczący okresu gwarancji, opis umieszczony jest w karcie produktu w katalogu online na stronie ROOKS.PL
- Produkty pozostałych marek oferowanych w sklepie ROOKS.PL mają od 12 miesięcy gwarancji i jest ona wskazana w karcie produktu.
- Gwarancja dotyczy wyłącznie wad ukrytych i wad materiałowych produktów sprzedawanych przez Auto Partner.
- Gwarancja nie obejmuje uszkodzeń spowodowanych przekroczeniem wartości granicznych sił niszczących materiał narzędzi, użytkowaniem niezgodnym z przeznaczeniem narzędzi, użytkowaniem narzędzi uszkodzonych. Gwarancja nie obejmuje narzędzi użytkowanych w złym środowisku zewnętrznym.
- Produkt traci gwarancję, w przypadku wykonywania przeróbek, samodzielnych napraw oraz rozhartowania, uszkodzenia powierzchni i doprowadzenia do skorodowania stali, z której wykonano produkt.
- Kupujący ma możliwość skorzystania z gwarancji producenta w przypadku produktów marek innych niż ROOKS, przez dokonanie zgłoszenia bezpośrednio u gwaranta danego produktu, z pominięciem sklepu ROOKS.PL, który jest pośrednikiem w przekazaniu gwarancji.
- Produkty ze śladami napraw tracą gwarancję.
- Produkty zużyte ponad określone normy lub zużyte nierównomiernie , tracą gwarancję.
- Wszystkie reklamacje należy składać za pośrednictwem formularza REKLAMACJA na stronie ROOKS.PL
- Reklamowany towar musi być kompletny i musi zawierać dokładny opis przedmiotu reklamacji. Produkt nie musi posiadać oryginalnego opakowania. .
Warunki gwarancji
- Firma Auto Partner SA jako Gwarant, udziela gwarancji na sprzedawane narzędzia i wyposażenie serwisu marki ROOKS.
- Gwarancja udzielana jest pod warunkiem załączenia do reklamowanego towaru dokumentu zakupu.
- Odpowiedzialność gwaranta ograniczona jest do obszaru Rzeczpospolitej Polskiej.
- Gwarancja na sprzedany towar, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających z rękojmi lub niezgodności towaru z umową.
Ogólne warunki gwarancji
- Gwarancja na sprzedane produkty udzielana jest na poniższych warunkach i polega na bezpłatnym usunięciu usterek, wynikających ze stwierdzonych w okresie gwarancji wad materiałowych i wymiarowych lub błędów powstałych w procesie produkcyjnym. Gwarancja nie polega na bezpłatnym usunięciu wad związanych z nieprawidłowym użytkowaniem produktów.
- Okres ochrony gwarancyjnej trwa w zależności od rodzaju towaru i precyzuje to oznaczenie na produkcie lub w karcie produktu na stronie internetowej www.rooks.pl . Okres gwarancyjny może wynosić: 12 miesięcy, 24 miesiące.
- Okres gwarancyjny rozpoczyna się w dniu zakupu urządzenia przez użytkownika, co jest potwierdzone datą dokonania transakcji na dokumencie zakupu.
- Gwarancja jest ważna jedynie z dokumentem zakupu oraz zgłoszeniem reklamacyjnym .
- Dostawy uszkodzonych produktów do serwisu ROOKS możliwe są za pośrednictwem wyznaczonych firm kurierskich: DPD lub UPS - i tylko koszty tych przewoźników pokrywa gwarant. Jest to koszt maksymalnie 19 zł brutto.
- Wady uniemożliwiające eksploatację sprzętu zgodnie z jego przeznaczeniem a ujawnione w okresie objętym gwarancją, będą usuwane niezwłocznie na koszt gwaranta. Dostawa i zwrot naprawionego produktu również odbywają się na koszt gwaranta. Jeżeli użytkownik wysłał do serwisu produkt na swój koszt, wówczas gwarant odda użytkownikowi opłatę za kuriera, zgodnie z opłatami ustalonymi dla firmy DPD lub UPS, maksymalnie 19 zł brutto.
- Wady powstałe w skutek niewłaściwego użycia produktu lub użycia w niewłaściwych warunkach mogą zostać naprawione za odpłatnością użytkownika. Użytkownik pokrywa również koszty transportu takiego produktu.
- Gwarancja nie obejmuje odpowiedzialności gwaranta za szkody osób lub ich mienia powstałe w okresie obowiązywania gwarancji i będących następstwem wad towaru.
- Akceptacja wady objętej gwarancją powoduje bezpłatne jej usunięcie w drodze naprawy narzędzia, wymiany na sprawne lub zwrocie gotówki według wyboru gwaranta.
Wymienione narzędzia lub ich części przechodzą na własność gwaranta. - Z udzielonej gwarancji nie płyną inne prawa poza wymienionym w warunkach gwarancji prawem do usunięcia wady urządzenia.
- Jeżeli do produktu dołączono szczegółowe warunki gwarancji dla tego produktu, wówczas ogólne warunki gwarancji podlegają ograniczeniom zgodnie z zapisami w dokumencie gwarancyjnym.
Ostatnia aktualizacja niniejszego dokumentu miała miejsce dnia 11 września 2019 r.